"אברהם נטע אשל בבאר שבע וקרא שָׁם בְּשֵׁם ה' אל עולם (בראשית כ"א 33)
"שאול ישב תחת האשל ברמה" (שמואל א', כ"ב 6 )
במקרא חשבו שלטעת עץ אשל זה סמל לבניית הארץ אך אצלנו כנראה חושבים אחרת ,
בכניסה לרחוב האשל בצפון העיר עכו ,עמד לו עץ תמיר גבוה וירוק שהיה אחד מסממני וסמלי הרחוב שבעצם השכונה לעתיד והרחוב
מכונים בשמו - "רחוב האשל" / "שכונת האשל"
ככלל למספר רחובות בעיר ניתנו שמות עם משמעות לנוף הסובב ,לאירוע שקרה, לאישיות דגולה שביקרה במקום או לאדם מיקירי העיר ומייסדיה ,עצים ,פרחים וכיו"ב .
השבוע בדרכי לשכונה ,הבחנתי במשהו שונה בנוף, הירוק הגדול נעלם ,מה ששיווה נוי לכניסה בשכונה , נכרת עד בסיסו ,יש לציין שהעץ לא היווה מטרד ולא הפריע לאיש , לא הסתיר לא עמד כשטח מת בפני תנועה , העץ לא מת משברון לב והוכחה לכך הם החוטרים הירוקים מסביב לגזע הגדוע.
לאשל יש סגולות ריפוי שהבדואים נהגו להכין ממנו משרה ליולדת לריפוי השלייה וכהגנה בפני כינים ופטריות .
עץ כזה יכול להגיע לגובה של כ- 15 מטר וחי כ-150 שנה ,העץ שעמד במקום קידם בצעירותו את מייסדי השכונה שחשבו לתת לו כבוד לפאר את הכניסה לשכונה.
תושבי השכונה וילדי השכונה שגדלו לצילו , כועסים על כך ובצדק , סיבת כריתת העץ עדיין נמצאת בבירור .
ככלל למספר רחובות בעיר ניתנו שמות עם משמעות לנוף הסובב ,לאירוע שקרה, לאישיות דגולה שביקרה במקום או לאדם מיקירי העיר ומייסדיה ,עצים ,פרחים וכיו"ב .
השבוע בדרכי לשכונה ,הבחנתי במשהו שונה בנוף, הירוק הגדול נעלם ,מה ששיווה נוי לכניסה בשכונה , נכרת עד בסיסו ,יש לציין שהעץ לא היווה מטרד ולא הפריע לאיש , לא הסתיר לא עמד כשטח מת בפני תנועה , העץ לא מת משברון לב והוכחה לכך הם החוטרים הירוקים מסביב לגזע הגדוע.
לאשל יש סגולות ריפוי שהבדואים נהגו להכין ממנו משרה ליולדת לריפוי השלייה וכהגנה בפני כינים ופטריות .
עץ כזה יכול להגיע לגובה של כ- 15 מטר וחי כ-150 שנה ,העץ שעמד במקום קידם בצעירותו את מייסדי השכונה שחשבו לתת לו כבוד לפאר את הכניסה לשכונה.
תושבי השכונה וילדי השכונה שגדלו לצילו , כועסים על כך ובצדק , סיבת כריתת העץ עדיין נמצאת בבירור .
(כתבתו של : אילן גרין סויסה )
אחד הדברים העצובים...
השבמחקחלמאות לשמע
מה אי אפשר להסדיר את התשתית סביב עץ בלי לגדוע ? עכו....
השבמחקדוקא בשכונה שכזו יש לתפח את הירוק כנגוד למצב הסביבתי הרעוע ולא להשאיר מדבר של אספלט מנוכר .
השבמחק