חפש באתר שלנו

יום שני, 12 בנובמבר 2012

בחזרה לעכו של ילדותינו

"גם אני גדלתי בעכו " - משפט זה תשמעו אצל רבים וטובים מבנות ובני העיר עכו ,
אפשר לקנות בית טוב יותר ...אפשר להתרשם מערים אחרות אבל מי שנולד בעיר וגדל בעיר , חי ונשם את ניחוחות העיר
כאן הייתה ילדותנו הפשוטה והטובה ובתוך עמקי נשמתנו העיר צרובה ,
עכו של אותם הימים טבלה בפשטות , באהבת חינם ,בתמימות באחווה ובאחדות של התושבים כולם כאחד .
ברבות הימים האוכלוסייה השתנתה אבל הגרעין החזק נשאר בה , אוחז בא ואינו מרפה .
רבים חוזרים ופוקדים שוב את העיר ,חוזרים לבית ההורים לסמטאות לניחוחות השווקים לריח הים המלוח לביתי הספר והגנים בהם צמחו עוד לפני שהקימו קן משפחתי משלהם , לגן המשחקים לשכונה לרחובות ולעיר העתיקה .

לאחרונה מתגבשים הרבה מפגשי מחזור ביה"ס בעיר ומפגשים ססגוניים של אנשים שצמחו בעיר והפכו לשם ולדבר הבא בארץ....אך הנשמה עדיין כאן בעיר הקסומה שהחלה להתעורר משנתה .
המערכת כאן תשמח לפרסם סיפורים מהחיים שלכם בעכו בצירוף תמונה , אני מזכיר לכם שניתן לקבל תגובות ולהגיב בכל הנושאים באתר שלנו .
עורך המערכת .
זו ילדותי הראשונה ....היכן צולמה התמונה ? 

2 תגובות:

  1. אכן מילים בסלע!
    לצערי עוד היום אין שנוי דרסטי בנוף המקום,עכו תמיד הייתה כור היתוך שאי אפשר למקסם במקום וזו כל סיפורה של העיר עכו.

    השבמחק
  2. עמי היקר ,
    אכן אנו באמת הגרעין החזק של העיר , אני שומע מידי פעם גם מחברים וממבקרים בעיר את המשפט הנדוש "לעכו יש פוטנציאל לא ממומש " ואני טוען שהם נתקעו כתקליט שרוט .
    מאחר ורבים וטובים, עכו בשבילם היא רק העיר העתיקה והחומות , יורדים בנמל , מטיילים בשוק ,מגיעים לפסטיבל , פה ושם שומעים עברית וערבית , אוכלים חומוס (איך אפשר לטיייל על בטן ריקה )...וזהו זאת עבורם כל העיר !

    זו טעות ביסודה , ביציאה מן החומות תתגלה לכם עכו אחרת ,משגשגת ופורחת , ברור לי על פניו שישנם מפגעים ונושאים שעדיין לא טיפלו בהם -כמו בכל עיר מתוקנת , אבל עלינו התושבים לנהוג באחריות ,גם בלדרוש את זכויותינו תמורת תשלום חובותינו ,אך גם לתת מעצמנו ולדווח על כך ובהחלט האתר שלנו יכול להוות שופר לכך בקיצור עכו לנצח תנצח !

    השבמחק

קוראים